پرش به محتوا

عنوان مقاله: 3 روش منحصر بفرد افزایش مشتری با واتساپ

همه کسب و کارها نیاز به مشتری دارند تا سرپا بمونن ؛ همه مشاغل نیاز به افزایش مشتری دارند تا بتونن کارشون رو توسعه بدن ؛ همه تجارتها نیاز دارن تا مشتری های بالقوه و احتمالی رو به مشتری بالفعل و واقعی تبدیل کنن.

خیلی مواقع خدمات و محصول شما مخاطبان و خریداران زیادی داره ولی از اونجا که مشتری واقعی ، محصول و خدمت شما رو نمیشناسه هم نیاز مشتری بی پاسخ میمونه و هم محصول و خدمات شما بی مشتری! در این شرایط تبلیغات هدفمند حلقه گمشده این معادله اس. تبلیغات هدفمند و هوشمند، واسط بین مشتری و فروشنده میشه و باعث ایجاد مشتری جدید و افزایش مشتری ها خواهدشد.

 اکثر صاحبان مشاغل روشهای مختلفی رو امتحان کردن و نه تنها افزایشی در تعداد مشتری ها ایجاد نشده بلکه هزینه هاشون به هدررفته و دیگه امیدی به رونق کارشون ندارن ولی باید بگم این ناامیدی هرگز حقیقی نیست همیشه روشهای نوینی هست که میتونه راهگشا باشه و به جذب و افزایش مشتری ختم بشه.

در این مقاله 3 روش خارق العاده افزایش مشتری رو معرفی خواهم کرد که میتونه تبدیل به چوب جادوی کسب و کار شما بشه:

روش اول: افزایش مشتری با تبلیغات منطقه ای واتساپ

فرض کنید شما یک آژانس مشاور املاک در طبقه سوم ساختمانی در خیابان وحدت اسلامی هستید و قصد دارید برای معرفی و نمایش فایلهای ملکی و افزایش مشتری اقدام کنید :

چاپ تراکت بی فایده اس ، چون هزینه بالایی داره ؛ توزیع مناسبی نداره ؛ کسی به تبلیغات چاپی اعتماد نمیکنه و اهمیت نمیده ؛ عمر این نوع تبلیغ حداکثر تا اولین سطل زباله هست ؛ به محیط زیست و طبیعت آسیب میزنه ؛ روش مشتری یابی تکراری و بی اثریه ؛ به دست مخاطب هدف و منطقه ای نمیرسه

ارسال اس ام اس نتیجه ای نداره ، درسته هزینه نسبتا پایینی داره ولی اکثر افراد شماره های ارسال پیامک تبلیغاتی رو بلاک کردن ؛ تعداد کاراکترهای محدودی میتونید ارسال کنید ؛ پیام تبلیغاتی به دست مخاطب هدف نمیرسه ؛ روش تکراری هست و کسی حتی زحمت دیدنش رو نمیکشه ؛ عمر این نوع تبلیغات حداکثر 30 ثانیه اس و بعد از اون بین انبوه پیامهای بلاک شده گم میشه

تبلیغات اینستاگرامی عمر کوتاه 24 ساعته دارند و با یکبار مشاهده از دید مخاطب خارج میشن ؛ بیشتر پیج ها فالورهای فیک و غیرواقعی دارند ؛ استوری ها و پست ها بازدید کمی دارند و امکان تمرکز روی مخاطب به ندرت ممکنه ؛ این نوع تبلیغ هزینه های بالایی رو به همراه داره.

تبلیغات کلیکی در سایتها و گوگل ادز هزینه ای در حدود 500 تا 1000 تومن برای هر کلیک رو در پی داره ؛ در این روش نمیتونیم مخاطب رو گزینش کنیم و هر کسی ممکنه این نوع تبلیغ رو ببینه ؛ وقتی بازدیدکننده از سایت شما خارج بشه دیگه راه ارتباطی با شما نخواهدداشت و عمر این نوع تبلیغ به اندازه حضور بازدیدکننده در سایت شماست.

ولی در تبلیغات منطقه ای واتساپی برای افزایش مشتری، محتوای تبلیغاتی دقیقا به دست ساکنین همون منطقه میرسه ؛ حتی میتونید رده سنی هم مشخص کنید؛ نوع خطوط دریافتی مثلا همراه اول باشن یا ایرانسلی و اینکه از کدوم خطوط (مثلا فقط خط یک های همراه اولی) باشند هم قابل انتخاب هست ؛ در ارسال واتساپی فیلم و عکس و متن با هر حجمی قابل ارسال هست و مخاطب کافیه یک ضربه به صفحه گوشیش بزنه تا با شما تماس بگیره ؛ عمر این تبلیغ بی پایان هست تا وقتی که خود مخاطب اون رو پاک کنه؛ چون در واتساپ امکان ارسال عکس و فیلم وجود داره حدود 400 برابر از متن تاثیرگذارتره و تاثیر طولانی مدتی روی مخاطب میگذاره پس میتونه بهترین روش جذب و افزایش مشتری باشه و یک مخاطب هدفمند رو به مشتری واقعی تبدیل کنه و افزایش مشتری اتفاق بیفته.

ارسال محتوای تبلیغاتی منطقه ای در واتساپ

افزایش مشتری

روش دوم: افزایش مشتری با تبلیغات جنسیتی واتساپ

 حالا فرض کنید یک سالن زیبایی مردانه یا زنانه دارید یا شغلی دارید که فقط با یک جنسیت خاص در یک منطقه خاص در ارتباط هستید در این مورد چطور میشه مخاطب هدف را پیدا کرد و برای افزایش مشتری چه طور باید اقدام کرد؟

تبلیغات واتساپی براساس جنسیت همون چیزی هست که نیاز دارید یعنی محتوای تبلیغاتی شما به واتساپ خانمها یا آقایون منطقه موردنظر شما ارسال میشه و این یعنی معرفی ویژگیها و مزیت های کار شما به مخاطب هدفی که به این محصول یا خدمت نیاز دارند و ایجاد مشتری جدید و افزایش مشتری !

 ارسال محتوای تبلیغاتی براساس جنسیت در واتساپ

در تبلیغات واتساپی براساس جنسیت هم مثل روش ارسال منطقه ای هر فرمت محتوایی مثل فیلم و عکس و متن و به هر حجمی ارسال میشه و محتوای تبلیغی ارسال شده برای همیشه روی گوشی مخاطب هست تا وقتی که خود گیرنده اون رو پاک کنه!

روش سوم: افزایش مشتری با تبلیغات صنفی واتساپ

حالا فرض کنید شما تولیدکننده مبلمان خانگی و اداری هستید و برای توسعه کار و افزایش مشتری ، قصد دارید محصولات خود را به نمایشگاه ها و فروشگاههای مبلمان معرفی کنید دیگه نیاز نیست هر روز برای ارتباط با فروشندگان و معرفی کسب و کارتون به مناطق مختلف کشور سفر کنید کافیه از طریق واتساپ با اصناف مورد نظرتون ارتباط برقرار کنید و به راحتی شبکه سازی کنید.

تبلیغات واتساپی براساس اصناف میتونه بهترین و مناسبترین راهکار باشه تا مخاطب هدف خودتون رو پیدا کنید و در کوتاهترین زمان محصولات خودتون رو به سرعت در مقابل دید مشتری بگذارید.

در تبلیغات واتساپی براساس اصناف و مشاغل هم هر فرمت محتوایی مثل فیلم و عکس و متن و به هر حجمی به واتساپ صنف موردنظر شما ارسال میشه و محتوای تبلیغی ارسال شده برای همیشه روی گوشی مخاطب هست تا وقتی که خود گیرنده اون رو پاک کنه!

ارسال محتوای تبلیغاتی براساس اصناف در واتساپ

افزایش مشتری

برای افزایش مشتری همیشه باید به دنبال روشهای تازه تبلیغاتی باشیم تا بتونیم توجه بیشتری رو جلب کنیم که این جلب توجه قطعا روی تصمیم گیری مشتری تاثیر فوق العاده ای داره و مخاطب رو برای اقدام به خرید و سفارش ترغیب میکنه.

از سمت دیگه ایجاد یک مسیر راحت و بدون دردسر ارتباطی مثل لینک واتساپی یا شماره تلفن یا لینک شبکه های اجتماعی که از طریق تبلیغات واتساپی برای مخاطب ارسال میشه و کافیه که یکبار روی اون لینک کلیک بشه تا ارتباط و تماس شکل بگیره، مخاطب رو ترغیب میکنه که با شما ارتباط بگیره و همین ارتباط اولیه در صورتیکه به پاسخگوییه درست و بیموقع ختم بشه میتونه بهترین تاثیر رو روی مخاطب بگذاره و او رو برای یه ارتباط دائمی با شما تشویق میکنه که در همین لحظه جذب مشتری جدید صورت میگیره و افزایش مشتری اتفاق میفته.

در روشهای بالا شناسایی و تمرکز بر مخاطب هدف، بهترین مزیت تبلیغی هست که در کنار داشتن محتوای با کیفیت که در بردارنده مزیت ها و ویژگیهای منحصربفرد محصول و خدمت شماست ، یک مسیر مستقیم به سمت جذب مشتری و افزایش مشتری خواهد ساخت.

اشتراک گذاری این مقاله ...
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در telegram
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *