پرش به محتوا

عنوان مقاله: چرا پنل کاربری ارسال پیام انبوه در واتس‌اپ دروغی بیش نیست؟

دروغی به نام پنل کاربری

مواظب باشید! گول برخی از شرکت‌های تبلیغاتی که به شما وعده ارائه پنل کاربری ارسال پیام انبوه واتس‌اپ را می‌دهند نخورید. واتس‌اپ هیچ پنل کاربری برای کاربران خود جهت ارسال پیام انبوه ارائه ندارد. همچنین برنامه‌نویسان نیز به دلیل وجود محدودیت‌هایی که در رابط‌های برنامه‌نویسی اپلیکیشن واتس‌اپ وجود دارد، نمی‌توانند این نوع از پنل‌های کاربری را ایجاد کنند.

ما در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که چرا پنل کاربری ارسال پیام انبوه واتس‌اپ دروغی بیش نیست و بایستی از چه نوع سیستم‌هایی برای این کار استفاده کنید؟ پس تا آخر این مقاله همراه واتصد باشید تا شما را از این موضوع آگاه نماییم.

چرا پنل ارسال پیام انبوه واتس‌اپ وجود ندارد؟

طبق قوانین واتس‌اپ، این شرکت مخالف ارسال پیام‌های انبوه و متعدد به تعداد زیادی از کاربران به طور غیررسمی است. این کار از نظر واتس‌اپ اسپم شناخته می‌شود و کاربران نباید تبلیغات خود را به‌ صورت ارسال پیام‌های پی‌درپی به کاربران انجام دهند. همچنین این پیام‌رسان حساب‌های کاربری که دست به انجام این کار می‌زنند را مسدود خواهد کرد. به همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت که شرکت واتس‌اپ به‌ هیچ‌وجه امکاناتی را در اختیار برنامه‌نویسان قرار نمی‌دهد که بتوانند با ایجاد یک پنل کاربری اقدام به ارسال پیام اسپم کنند.

البته بایستی توجه داشته باشید که واتس‌اپ به کسب‌ و کارهایی که الگوی پیام و مدارک تجاری آن‌ها مورد تأیید این شرکت باشد API‌های مخصوصی را جهت ارسال پیام انبوه ارائه می‌دهد. مشکل اصلی این موضوع این است که ایرانی‌ها نمی‌توانند به دلیل تحریم‌هایی که وجود دارد این تاییدیه‌ها را از واتس‌اپ بیزینس دریافت کنند. همچنین در صورت دریافت تاییدیه نیز به‌ هیچ‌وجه نباید پیام‌های تبلیغاتی به کاربران ارسال شود و فقط می‌توان اطلاعیه یا پیام‌های مشابه را به کاربران ارسال کرد.

احتمالاً الان از خود بپرسید که چگونه بسیاری از کسب‌ و کارهای ایرانی اقدام به ارسال پیام انبوه تبلیغاتی به کاربران می‌کنند؟ جواب این سؤال نیز بسیار واضح است؛ این کار توسط ربات‌ها و خود اشخاص انجام می‌شود که در بخش بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت.

نحوه ارسال پیام انبوه در واتس‌اپ توسط کسب‌ و کارهای ایرانی

ابزارها یا ربات‌های مختلفی توسط برنامه‌نویسان ساخته شده که با استفاده از آن‌ها می‌توان به‌ صورت خودکار پیام‌های تبلیغاتی را به کاربران ارسال کرد. این ربات‌ها نیز توسط یک اکانت و شماره‌ای که توسط شما ایجاد شده نسبت به ارسال پیام‌ها اقدام می‌کنند. البته بایستی توجه داشته باشید که ربات‌های ارسال پیام انبوه واتس‌اپ فقط لیست شماره را دریافت کرده و اقدامات دستی شما را به‌ صورت خودکار توسط خودشان انجام می‌دهند. در واقع تمامی محدودیت‌های ارسال پیام انبوه یا تبلیغاتی برای این ابزارها نیز وجود دارد.

استفاده از ربات‌ها توسط افراد معمولی نیز دارای مشکلاتی است. به طور مثال اگر در یک روز پیام‌های زیادی را با یک اکانت توسط ربات ارسال کنید، قطعاً حساب کاربری شما مسدود خواهد شد. همچنین نبود لیست شماره موبایل از مخاطبین هدف کسب‌ و کارتان نیز مشکل دیگری است که احتمالاً به آن برخواهید خورد. در نتیجه این کار را بایستی برعهده یک مجموعه حرفه‌ای واگذار کنید. این شرکت‌ها اصولاً دارای حساب‌های کاربری مختلفی بوده و به تعداد بسیار زیادی نیز شماره‌های تفکیک شده دارند.

از کدام مجموعه برای ارسال پیام انبوه تبلیغاتی استفاده کنیم؟

تا به اینجا متوجه شدید که پنل کاربری ارسال پیام انبوه در واتس‌اپ دروغی بیش نبوده است. واتس‌اپ نیز به‌ صورت غیررسمی این امکان را به افراد معمولی ارائه نمی‌دهد. همچنین در صورت ارائه API ارسال پیام انبوه نیز نمی‌توان پیام‌های تبلیغاتی یا معرفی محصول به کاربران ارسال کرد. در نتیجه بایستی این کار را توسط سرویس‌های یک مجموعه حرفه‌ای انجام دهید. تا بتوانید در این پیام‌رسان نسبت به بازاریابی محصولات و خدمات کسب‌وکار خود اقدام کنید.

یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک سرویس یا مجموعه باکیفیت قیمت مقرون‌ به‌ صرفه، سرعت انجام کار و کیفیت سیستم‌های آن است. واتصد یکی از همین مجموعه‌ها است که دارای پشتیبانی قوی بوده و سیستم‌های این گروه نیز دارای سرعت بالایی در ارسال پیام هستند.

این مجموعه با ارائه سرویس‌های مخصوص برای کسب‌ و کارها و همکاران، توانسته نیازهای بسیاری از افراد را جهت تبلیغات در واتس‌اپ یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار برطرف کند. شما می‌توانید جهت اطلاع بیشتر از خدمات واتصد با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۳۴۷۲ تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان ما جهت استفاده از خدمات ارسال پیام انبوه در واتس‎اپ بیزینس بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاری این مقاله ...
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در telegram
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *