پرش به محتوا

عنوان مقاله: چت مارکتینگ چیست و چه مزایایی در کسب و کار شما دارد؟

چت مارکتینگ چیست

همانطور که می‌دانید دیجیتال مارکتینگ (چت مارکتینگ) به هر روشی از بازاریابی خدمات و محصولاتی که از طریق دستگاه‌های الکترونیکی انجام می شود، گفته می‌شود. در این عصر با پیشرفت دنیای اینترنت و تمرکز و رقابت کسب و کارهای موجود در اینترنت، می‌توان آینده درخشانی را برای دیجیتال مارکتینگ پیش بینی کرد. مهم‌ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ، گسترش مخاطبین خود است. در واقع می‌توانند از طریق تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام، تلگرام، واتس‌آپ، توییتر و… مخاطبین خود را به حداکثر برسانند و این یکی از هزاران فواید دنیای تکنولوژی و اینترنت می‌باشد. افزایش مخاطبان بسیار اهمیت دارد زیرا سبب، افزایش اعتماد به نام تجاری شرکت، حل مشکلات مشتریان و توسعه کسب کار می‌شود.

با استفاده از چت مارکتینگ در کسب و کار خود می‌توانید با برنامه شخصی سازی احساس راحتتری به کاربران خود بدهید. یکی از روش‌های بازاریابی خدمات یا دیجیتال مارکتینگ، سرویس چت آنلاین (live chat ) است که از این طریق محصولات خود را معرفی کرده و به فروش می‌رسانند و برای افزایش رضایت مشتری و همچنین افزایش فروش خود، خدمات آنلاین خوب و قویی را ارائه می‌دهند. زیرا مشتریان این شرکت‌ها به صورت آنلاین محصولات را تماشا می‌کنند و در صورتی که از محصول و خدمات، رضایت داشته باشند، اقدام به خرید آنلاین می‌کنند. در نتیجه یکی از موارد مهم دیجیتال مارکتینگ، سرویس چت آنلاین می‌باشد.

چت آنلاین با دیجیتال مارکتینگ

تعریف سرویس چت آنلاین و مزایای آن

اگر شما وارد یک سایت شدید و با جمله‌ایی که ( چطور می‌توانم کمک‌تان کنم ) یا ( اگر سوالی دارید بپرسید ) رو به رو شدید، شما با پاسخ به این سوال‌ها یک چت آنلاین می‌توانید داشته باشید. در واقع یک برنامه ارتباطی آنلاین با این قابلیت که می‌توانید شما و بازدیدکنندگان سایت شما به طور هم‌زمان چت کنند، این سرویس‌های پاسخگو را سرویس چت آنلاین می‌گویند.
امروزه 79 درصد از کاربران، چت مارکتینگ در کسب و کار را به هر وسیله ارتباطی دیگری ترجیح می‌دهند. آنلاین بودن یکی از ویژگی‌های مهم و اصلی این سرویس می‌باشد. این معنی را می‌دهد که شما در کمترین زمان می‌توانید با کمک چت آنلاین سوال یا مشکل پیش آمده را رفع و یا با راهنمایی به هدف مورد نظر خود برسید.

چت آنلاین چگونه کار می‌کند؟

گفتگوهای این سرویس در داخل یک چت باکس صورت می‌گیرد که جزئی از سرویس چت آنلاین می‌باشد. نکته قابل ذکر این است که کاربران برای دسترسی به این سرویس نیازی به نصب هیچ‌گونه برنامه‌ایی بر روی دستگاه خود ندارند و یا نیاز به ثبت نام در هیچ سرویسی نیست.

اهمیت سرویس چت آنلاین در طراحی سایت‌ها

هنگامی که کاربران درباره مسائل و مشکلات، اطلاعی به شما ندهند شما از آن بی‌خبر هستید. این سرویس با قابلیت گفتگو با کاربر و اطلاع از مشکلات قادر به حل کردن این مشکل می‌شود.

چت آنلاین

مزایای چت مارکتینگ در کسب و کار برای مشتریان

سرویس چت آنلاین تنها برای صاحبان مشاغل نیست بلکه یک راه حل مفید و عالی برای مشتریان نیز هست که به چند مورد از مزایای این سرویس اشاره می‌کنیم:

1) مشتری می‌تواند مشکلات خود را بدون استفاده از شبکه‌های ارتباطی خارجی مانند ایمیل گزارش بدهند.

2) افراد مجبور نیستند برای دریافت پاسخ‌شان ساعت‌ها در انتظار بمانند.

3) یک خرید لذت بخش و رضایت بخش را تجربه می‌کنند.

خدمات سرویس چت آنلاین در طبقات شغل‌ها چگونه است؟

_ خدمات سرویس چت آنلاین برای شغل‌های کوچک
این سرویس یک برگ برنده برای شغل‌های آنلاین و طراحی سایت‌ها است. حتی اگر یک مجموعه کوچک را اداره می‌کنید به قیمت‌ها و ویژگی‌های محصولات توجه بفرمایید.

_ خدمات سرویس چت آنلاین برای شغل‌های متوسط
اگر دارای یک شغل متوسط هستید به انعطاف پذیری بیشتری برای طراحی سایت خود نیاز دارید. در واقع شما می‌توانید از چت مارکتینگ در کسب و کار خود، چیزی بیشتر از ارائه خدمات به مشتری استفاده کنید.

_ خدمات سرویس چت آنلاین برای شغل‌های بزرگ
اگر یک مجموعه یا شرکت بزرگ هستید ممکن است ایده و راه‌حل‌هایی در رابطه با نیازهای خود ارائه بدهید. به دنبال برنامه‌های سفارشی و منعطف‌پذیرتری باشید تا یک محصول انعطاف‌پذیر داشته باشید. در نتیجه بیش از ارائه خدمات مشتری به سرویس چت آنلاین نیاز دارید. زیرا اکثر راه‌حل‌های حرفه‌ای سرویس چت آنلاین برای مجموعه یا کمپانی‌های سطح سازمان پیدا می‌شود

چت بات چیست

چگونگی به کارگیری از چت بات‌ها برای کسب و کار

چت بات نیز همان چت مارکتینگ در کسب و کار شما است که بتوانید با استفاده از آن بیزینس خود را ارتقاء دهید.
چت مارکتینگ در کسب و کار با برنامه‌های مختلفی ایجاد می‌شود، شما در واقع با به کارگیری یکی از این برنامه‌ها، یک چت‌ بات را برای سرویس‌دهی به بازدیدکنندگان سایت خود انتخاب کرده‌اید.
اگر اطلاعاتی درباره چت بات‌ها (Chatbot) و کارایی آن ندارید پس امکان دارد در طرز استفاده از آن‌ها در بازاریابی برای موفقیت مجموعه یا شرکت خود کمی گیج شوید.

چت بات‌ها همان مخفف ربات‌های چت هستند که یک هوش مصنوعی برای گفتگو با مشتریان به صورت آنلاین به کار گرفته می‌شوند.
این چت بات‌ها برای چت مارکتینگ در کسب و کار شما مزایای بسیار زیادی دارد که شامل، خدمات شبانه روزی این چت بات‌ها به دلیل ربات بودن است که باعث می‌شود در هر زمانی چه صبح زود، شب، یا هنگام ناهار آماده سرویس‌دهی باشند.
تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز با چت بات‌ها به آسانی انجام می‌شود و باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

از آنجایی که شما با چت مارکتینگ در کسب و کار خود با افراد متفاوتی رو به رو می‌شوید ممکن است برخی افراد صبر کمی داشته باشند که چت بات‌ها این مشکل را حل کردند و با پاسخ فوری دیگر نیازی به انتظار نیست.

به طور کلی چت بات‌ها یکی از بهترین برنامه‌هایی هستند که سبب کاهش هزینه خدمات کاربران، افزایش تولید و بالا رفتن شهرت برند شرکت شما می‌شوند.
در واقع شما با استفاده از چت مارکتینگ در کسب و کار خود گام بزرگی در پیشرفت تجارت خود خواهید برداشت.

اشتراک گذاری این مقاله ...
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در telegram
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *