پرش به محتوا

عنوان مقاله: چگونه با استفاده از واتس‌آپ برای افراد زیادی پیام ارسال کنیم؟

ارساال پیام انبوه در واتساپ

یکی از روش‌های تأثیرگذار برای تبلیغ کالا و خدمات از سوی بنگاه‌های بیزینسی بزرگ و کوچک، ارسال پیام انبوه در واتس‌آپ، استفاده از نرم‌افزارهای ارسال پیام انبوه می‌باشد. اکثر افراد معروف از جمله هنرمندان و ورزشکاران نیز از این برنامه برای رونمایی اتفاقات خود استفاده می‌کنند. مزایای استفاده از گوشی شخصی برای ارسال انبوه پیام شامل صرفه‌جویی در وقت،‌ کاهش مصرف اینترنت و افزایش تعامل با مخاطبان بی‌شمار می‌باشد. اما سوال این است که چگونه می‌توانیم با استفاده از واتس‌آپ برای افراد زیادی پیام ارسال کنیم؟

ارسال پیام گروهی در واتس‌آپ

از مهم‌ترین ویژگی‌های پیام رسان واتس‌آپ، امکان ارسال پیام گروهی آن می‌باشد. این ویژگی به خصوص برای افراد شاغل، نمره بزرگی برای تعامل و حفظ ارتباط با مشتریان‌شان است. با ارسال پیام‌های تبلیغاتی، نظرسنجی‌ها و همچنین اطلاعیه‌ها از این روش قدم مهمی در جهت پیشرفت ارائه‌کنندگان خدمات و کالا می‌باشد.

کارایی ارسال انبوه پیام در واتس‌آپ بسیار کابردی است. اما این برنامه برای جلوگیری از ارسال پیام‌های (spam) محدودیت‌های سختی برای ارسال پیام‌های گسترده در نظر گرفته به خصوص پیام‌هایی که توسط شرکت‌ها و صاحبان مشاغل انجام ‌می‌شود. در نتیجه اگر افراد حقیقی و حقوقی از روش‌های درست ارسال انبوه پیام آگاه نباشند، ممکن است دیر یا زود حساب کاربری‌شان توسط واتس‌آپ مسدود و راه‌ ارتباطی مهم‌شان با مخاطب‌ را از دست دهند.

ارسال پیام به بیش از ۵ نفر در واتس‌آپ

در حالت معمولی می‌توانید یک پیام واحد را برای تعداد محدودی از مخاطبین خود فوروارد کنید. اما یکی از روش‌ها برای ارسال پیام به تعداد زیادی از مخاطبان، می‌توان به ایجاد گروه در واتس‌آپ اشاره کرد. ولی به کار گرفتن این روش برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی تأثیرگذار نمی‌باشد. اکثر کاربران تمایل ندارند که در یک گروه عمومی در کنار دیگر کاربران قرار بگیرند و این امکان وجود دارد که تصمیم به ترک گروه بگیرند. در این شرایط واتس‌آپ راه دیگری را پیش روی صاحبان مشاغل قرار می‌دهد.

نرم افزارهای ارسال پیام انبوه

چگونگی ارسال پیام انبوه در واتس‌آپ اندروید

جهت ارسال پیام به تعداد بیشتری از مخاطبان در گوشی‌هایی با سیستم عامل اندورید به روش زیر عمل کنید.
ابتدا وارد برنامه‌ی واتس‌آپ را شوید و سپس روی منوی برنامه که به شکل سه نقطه در بالا سمت راست قرار دارد، ضربه بزنید. گزینه‌ی New broadcast را انتخاب کنید. صفحه‌ایی که باز می‌شود شامل اطلاعات تماس مخاطبین شما است. در این لیست بر روی هر مخاطبی که کلیک کنید به New broadcast شما اضافه خواهد می‌شود.

حداکثر مخاطبینی که شما می‌توانید انتخاب کنید 256 نفر است. بعد از لیستی که ایجاد کردید، در پایین صفحه بر روی تیک سبز کلیک کنید. سپس در صفحه‌ی باز شده شما می‌توانید پیام خود را تایپ و ارسال کنید. لازم به ذکر است که لیست New broadcast  قابل ویرایش نیز می‌باشد و شما به راحتی می‌توانید افراد این لیست را حذف یا اضافه کنید.

ربات ارسال پیام انبوه در واتس‌آپ

یکی از روش‌های ارسال پیام انبوه در واتس‌آپ به کارگیری از ربات‌ها و نرم‌افزارهای ارسال پیام انبوه در واتس‌آپ و بقیه برنامه‌های پیام‌رسان می‌باشد و برای افرادی که قصد معرفی کالا و خدمات خود را دارند روش بسیار کاربردی است. ولی به علت استفاده زیاد از این ربات‌ها و به خطر افتادن امنیت برنامه واتس‌اپ، این مجموعه محدودیت‌های بیشتری را برای کنترل برنامه انجام داده‌اند.

در واقع همچنان از ربات‌ها برای ارسال پیام انبوه در این برنامه استفاده می‌شود. اگر واتس‌آپ قادر به شناسایی ربات باشد، با مسدود شدن شماره‌ی تماس کاربر و حساب کاربری‌ متصل به آن ‌رو به رو خواهد شد. در نتیجه تمام تلاش‌های فرد برای توسعه‌ی کسب و کار خود بی‌نتیجه می‌ماند.

با توضیحاتی که داده شد اگر هنوز شما تمایل دارید که از ربات ارسال پیام انبوه در واتس‌آپ استفاده کنید. حتما توجه داشته باشید که با یک شماره‌ی جدید برای ایجاد یک حساب کاربری و ارسال پیام‌ها اقدام کنید تا در صورتی که شماره توسط سیستم امنیتی واتس‌آپ مسدود شد ضرر کمتری را دریافت کنید.

۵ نمونه از نرم‌افزارهای ارسال پیام انبوه

 با استفاده از برخی ابزارها و افزونه‌های موجود می‌توان به صورت انبوه، پیام در واتس‌آپ ارسال کرد. شما می‌توانید سرویس‌های معرفی شده را به صورت رایگان و همچنین اکثرا به شکل یک افزونه مرورگر دریافت کنید و یا می‌توانید از طریق نسخه وب وارد برنامه واتس‌آپ شوید.

ارسال پیام به صورت گروهی

1) whatsweb

یکی از نرم‌افزارهای ارسال پیام انبوه در واتس‌آپ، whatsweb می‌باشد.  WhatsWeb   یک برنامه افزودنی به کروم است که با نصب این افزونه، قابلیت‌هایی از جمله امکان ارسال پیام‌های سفارشی‌سازی شده به صورت زیاد و خودکار امکان‌پذیر می‌شود. طبق گفته سازندگان این افزونه، افراد می‌توانند پیام به تعداد نامحدود ارسال کنند. همچنین این افزونه قابلیت ارسال فیلم، تصاویر و فایل را نیز به صورت مستقیم با مرورگر دارد.

2) WhatsApp Sender

اسم دیگر سرویس ربات ارسال پیام در واتس‌آپ WhatsApp Sender است. این ابزار قابلیت ارسال یک یا چند پیام بدون ذخیره مخاطبین به صورت خودکار را آماده می‌کند.

3) Whatomat

یکی دیگر از این افزونه‌های کروم، Whatomat  می‌باشد. کارایی این افزونه بالا رفتن تعامل با مخاطبین می‌باشد.

4) WATexter

WATexter نیز یک برنامه رایگان برای پیام‌‌رسانی و اتوماسیون واتس‌آپ می‌باشد. لازم به ذکر است که برنامه  WATexter برای رفع محدودیت‌های حجم ارسال پیام در واتس‌آپ، در دو نسخه رایگان و Pro عرضه شده است؛ نسخه رایگان این امکان را به شما می‌دهد تا با به کار گرفتن از یک فایل اکسل پیام‌های انبوه یا انفرادی را ارسال کنید و نسخه  Pro نیز دارای قابلیت‌هایی از جمله امکان خصوصی‌سازی نام، امکان ارسال برنامه و… را هم ایجاد می‌کند.

5) WAPP Bulk Messaging

ابزار WAPP Bulk Messaging توسط SoLetsTalkDigital توسعه یافت. با به کارگیری این افزونه، شما با ویژگی‌هایی از جمله امکان بارگذاری شماره با فایل csv و همچنین پیام‌ها را در دسته‌های متفاوت برای هرکشوری ارسال کنید، نیاز به ذکر است که این افزونه قابلیت امکان استفاده از قالب‌بندی‌های متفاوت همانند BOLD _italic_strikethrough و ایموجی را نیز پشتیبانی می‌کند.

اشتراک گذاری این مقاله ...
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در telegram
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *