پرش به محتوا

عنوان مقاله: بازاریابی در واتس‌اپ برای کسب‌وکارهای آنلاین چه ویژگی‌هایی دارد؟

بازاریابی در واتس‌اپ

آیا می‌دانستید حدود 53 درصد از کاربران ترجیح می‌دهند از خدمات و محصولات کسب‌وکارهایی استفاده کنند که امکان تعامل مستقیم با آن‌ها وجود دارد؟ ارتباط یا گفتگوی دوطرفه در یک پلتفرم می‌تواند اعتماد بیشتری بین افراد جهت خرید و فروش ایجاد کند. به همین دلیل بازاریابی در واتس‌اپ و پیام‌رسان‌ها می‌تواند مفیدتر از فضاهای دیگر جهت تبلیغات و بازاریابی باشد.

از بین این نوع نرم‌افزارها اپلیکیشن واتس‌اپ به دلیل امکاناتی که به کاربران ارائه می‌دهد، یک سر و گردن بالاتر از بقیه شبکه‌های اجتماعی در زمینه بازاریابی اینترنتی است. همچنین محیطی در این اپلیکیشن فراهم شده که کاربران ایرانی زیادی بتوانند در آن فعالیت کنند. همین موارد مزایای دیجیتال مارکتینگ در واتس‌اپ را بیشتر از محیط‌های دیگر کرده است.

ما در این مطلب 4 مورد از اصلی‌ترین مزایای بازاریابی واتس‌اپی را به شما معرفی کردیم که قطعاً دید شما را نسبت به این اپلیکیشن تغییر خواهد داد. در صورتی‌ که قصد چیدن استراتژی‌های بازاریابی خود را در فضای مجازی دارید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

1- بازاریابی در واتس‌اپ در نهایت امنیت شکل خواهد گرفت

در اپلیکیشن واتس‌اپ برخلاف اینستاگرام نیازی نیست که به‌ صورت مداوم نگران امنیت یا هک شدن حساب کاربری خود باشید. سوءاستفاده از اطلاعات و داده‌های شما در این پلتفرم توسط هکرها نزدیک به صفر خواهد بود. همچنین تمامی پیام‌های حساس مانند شماره کارت، آدرس، شماره‌ تلفن مشتریان و دیگر موارد کاملاً رمز‌گذاری می‌شوند.

امنیت برای بازاریابی اینترنتی در واتس‌اپ

کاربران ایرانی اپلیکیشن واتس‌اپ را یک نرم‌افزار امن و راحت می‌دانند؛ به همین دلیل تعداد زیادی از کاربران بالای 18 سال کشور ما، این پلتفرم را به‌ عنوان پیام‌رسان اصلی خود انتخاب کردند. حتی شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار واتس‌اپ بیزینس و درج اطلاعات کسب‌ و کارتان در پروفایل خود، اعتماد کاربران را از لحاظ امنیت در خرید خیلی سریع‌تر به دست بیاورید.

2- استفاده از پشتیبانی آنلاین در سریع‌ترین زمان با واتس‌اپ

یکی از مزایای بازاریابی اینترنتی در واتس‌اپ، گفتگو و پشتیبانی سریع و مستقیم در این اپلیکیشن است. پشتیبان‌ها می‌توانند به‌ محض ارسال پیام مشتریان یا کاربران در سریع‌ترین زمان پاسخ این افراد را بدهند. همین موضوع باعث می‌شود تا افراد بتوانند اعتماد بیشتری به کسب‌وکار شما داشته باشند.

همچنین در زمان‌هایی که در دسترس نباشید می‌توانید از پیام‌های آماده برای سؤالات متداول مشتریان استفاده کنید. با استفاده از این امکان نیازی نیست که همیشه آنلاین بمانید و مشتریان شما نیز جواب خود را در سریع‌ترین زمان با استفاده از ربات واتس‌اپ دریافت می‌کنند.

3- ارسال انواع فایل، رسانه و پیام؛ مهم‌ترین مزیت بازاریابی در واتس‌اپ

دیگر نیازی نیست که برای بازاریابی در فضای مجازی فقط به یک عکس یا متن کوتاه بسنده کنید. از مزایای بازاریابی در واتس‌اپ می‌توان به ارسال انواع رسانه، فایل و پیام‌های مختلف به کاربران اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت قادر خواهید بود تا لیست محصولات، خدمات، تعرفه یا دیگر رسانه‌های موردنیاز برای بازاریابی را به مشتریان با سرعتی بالا ارائه دهید.

ارسال انواع رسانه و پیام در واتس‌اپ

همچنین استفاده از ویژگی‌هایی مانند نظرسنجی می‌تواند به تعامل‌های شما با مخاطبین هدفی که دارید کمک کند.

4- استفاده از واتس‌اپ در انواع دستگاه‌های مختلف برای بازاریابی

واتس‌اپ پلتفرمی را فراهم کرده که با استفاده از آن می‌توانید در سیستم‌های ویندوز، اندروید، جاوا و آی‌اواس پیام‌های خود را ارسال کنید. این قابلیت باعث شده تا افراد بتوانند از ویژگی‌های دیگری مانند ارسال پیام انبوه در واتس‌اپ برای تسهیل در سرعت بازاریابی خود در این فضا استفاده کنند. همچنین در هر مکان و زمانی می‌توانید با استفاده از هر سیستمی به پاسخگویی پیام‌های مشتریان خود بپردازید.

استراتژی بازاریابی واتس‌اپ خود را از همین امروز شروع کنید

بازاریابی در واتس‌اپ ارتباط قدرتمند و گسترده‌ای را با مشتریان برای شما به وجود خواهد آورد. به همین دلیل است که چیدن استراتژی بازاریابی برای این شبکه اجتماعی اهمیت زیادی برای کسب‌وکار شما دارد.

شما در این مقاله فقط 4 مورد از مزایای دیجیتال مارکتینگ در واتس‌اپ را مطالعه کردید. این مزیت‌ها نیز شامل ارسال انواع پیام و رسانه در این پلتفرم، استفاده از واتس‌اپ در انواع سیستم‌ها، بازاریابی در یک فضای امن و ارائه خدمات پشتیبانی آنلاین و سریع به مشتریان بود؛ اما ویژگی‌های واتس‌اپ به همین موارد ختم نمی‌شوند. این پیام‌رسان مزیت‌های بسیار زیاد دیگری نیز دارد که می‌تواند به سفر مخاطبین هدف شما برای رسیدن به جایگاه مشتری وفادار کمک بکند.

از نظر شما چه مزیت‌های دیگری را می‌توان با استفاده از بازاریابی در واتس‌اپ به دست آورد؟ در زیر این مقاله نظرات خود را برای ما درج کنید.

اشتراک گذاری این مقاله ...
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در telegram
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *