پرش به محتوا

عنوان مقاله: چند نکته کلیدی برای افزایش فروش از طریق واتساپ

نکات کلیدی بازاریابی از طریق امکانات واتساپ

هر کسب و کاری، نیازمند بازاریابی و جذب مشتری می‌باشد، حتی اگر این کسب و کار اینترنتی باشد.
کسب و کار در فضای مجازی از جمله واتساپ به علت شیوع کرونا بسیار گسترش پیدا کرده است. در این مقاله به بیان چند استراتژی بازاریابی در واتساپ می‌پردازیم.

استفاده از واتساپ برای بازاریابی

اولین استراتژی بازاریابی در واتساپ ، ایجاد راه‌های ارتباطی بیشتر با مخاطبین خود است. شما با این کار احساس بهتری را به آن‌ها منتقل می‌کنید به همین دلیل علاوه بر شماره تلفن، ایمیل و… برنامه واتساپ را نیز به راه‌های ارتباطی اضافه کنید و احساس اطمینان بیشتری به مشتریان خود منتقل کنید زیرا دسترسی بیشتری به شما دارند.

شما با فعالیت خود و به کارگیری استراتژی بازاریابی در واتساپ و ایده‌های متفاوت، می‌توانید ذهن مخاطبین خود را درگیر کنید تا شما را دنبال کنند و سرنخ‌های خود را رشد دهید.

استفاده از واتساپ برای افزایش فروش بسیار مؤثر بوده است. زیرا شما می‌توانید پس از فروش اطلاعات زیادی از جمله نحوه‌ی ارسال محصول، ارائه خدمات پس از فروش، پشتیبانی و تشکر از آن‌ها برای خرید… را برای مشتریان خود ارسال کنید.
زمانی که مشتری از سوی شما حمایت شود برای خرید مجدد نیز بیشتر جذب می‌شود.

استفاده از قابلیت استوری در واتساپ

یکی دیگر از استراتژی بازاریابی در واتساپ، قسمت وضعیت یا همان Status می‌باشد که عملکردی شبیه به استوری اینستاگرام یا فلیت در توییتر است.
شما باید تولید محتوای مخصوصی برای مشتریانی که شماره تلفن‌شان در فهرست مخاطبین گوشی شما می‌باشد تولید کنید تا با شما ارتباط برقرار کنند. به طور مثال یک فیلم کوتاه از محصولات خود یا محل کارتان بگیرید و در وضعیت واتس‌آپ خود قرار دهید. تا مشتریان بیشتر با شما و کارتان آشنا شوند.
از آنجایی که وضعیت واتساپ را فقط افرادی که مخاطبین شما می‌باشند می‌توانند مشاهده کنند. پس موارد مهم و در رابطه با کارتان را به اشتراک بگذراید.

استفاده از قابلیت ایجاد گروه در واتساپ

گروه‌ها

ایجاد گروه و کانال‌ها در برنامه‌های اجتماعی بازخورد بسیار خوبی دارند و کسانی که این تجربه را داشتند به خوبی درک می‌کنند که تأثیر بسیار زیادی در خرید مشتری می‌گذارند.

این استراتژی بازاریابی در واتساپ یکی از تأثیرگذارترین‌ها است، شما می‌توانید با ایجاد گروه‌های مختلف، محصولات خود را معرفی کنید یا با اشتراک‌گذاری محصولات خود به گروه‌ها یا کانال‌های دیگر، جذب مشتری داشته باشید.

یکی از معایب تشکیل گروه در واتساپ محدودیت تعداد افراد می‌باشد یعنی شما فقط می‌توانید 256 نفر را عضو گروه کنید در نتیجه باید افراد را با توجه علایق‌شان دسته‌بندی و تشکیل گروه دهید.

لیست ارسال گروهی

یکی از قابلیت‌های کاربردی برنامه واتساپ که می‌توان به آن‌ اشاره کرد امکان ارسال پیام‌های گروهی (Broadcast) است. شما می‌توانید به صورت گروهی به لیستی از شماره‌های مخاطبین خود به صورت گروهی پیام ارسال کنید و این پیام دقیقا شبیه پیام معمولی واتساپ برای آن‌ها نشان داده می‌شود.

باید به این نکته توجه داشته باشید که در هر لیست که شما می‌خواهید ارسال گروهی انجام دهید به 256 نفر محدود می‌شود ولی برای تعداد لیست‌ها محدودیتی وجود ندارد.

ارائه‌ی پشتیبانی قبل و بعد از فروش

یکی از استراتژی بازاریابی در واتس‌آپ ارائه پشتیبانی می‌باشد. شما با ارائه پشتیبانی قبل و بعد از فروش علاوه بر مشتری مداری می‌توانید باعث جلب اعتماد و ایجاد احساس خرسندی در مشتری شوید که همین امر سبب تمایل مشتری به ادامه خرید و فروش با شما می‌شود.

کاتالوگ محصولات

در رابطه با این استراتژی بازاریابی در واتساپ مقاله‌ای در سایت اطلاعات خیلی جامع‌تر و با جزئیات‌تر گفته شده است. یکی از امکانات دیگری که برنامه واتساپ بیزینس را در اختیار شما می‌گذارد، ایجاد کاتالوگ محصولات و خدمات خود برای معرفی به مخاطبین می‌باشد.
حتی اگر کسب و کارهای کوچکی که تاکنون سایتی ندارند با استفاده از کاتالوگ‌های برنامه واتساپ بیزینس می‌توانند سود بسیاری ببرند.

استفاده از واتساپ در پشتیبانی

یکی از روش های بازاریابی از طریق واتساپ این است که شما با ایجاد یک تیم پشتیبانی می‌توانید بهره زیادی از واتساپ ببرید. گاهی در ساعات شلوغ کاری ممکن است چند بار مشتری با دفتر شما تماس بگیرید ولی موفق به ارتباط با کارشناسان شرکت نشود و نتواند مشکل خود را بیان کند. شما میتوانید با یک اکانت واتساپ این مشکل را حل کنید و برای خود یک تیم پشتیبانی بسازید و به مشتریان خود اطلاع دهید که اگر نتوانستند با شما ارتباط برقرار کنند از طریق واتساپ مشکل خود را بیان کنند تا در اولین فرصت مشکل‌شان را حل کنید. در نتیجه مشتری نیز از این بابت خیالش راحت می‌شود و نیازی نیست که مدت زیادی را منتظر بماند.

 استفاده از پیام‌های اتوماتیک در بازاریابی

شما با استفاده از ربات‌های واتساپ می‌توانید چند پیام پیش فرض را آماده کنید و آن‌ها را به صورت خودکار به کسانی که به اکانت شما پیام می‌فرستند ارسال کنید.

این کار از پرسیدن سوالات اضافی و تکراری که از تیم پشتیبانی پرسیده می‌شود نیز جلوگیری می‌کند و باعث سبکتر شدن کار تیم پشتیبانی نیز می‌شود.

در آخر نکته‌ایی که بسیار مهم می‌باشد این است که در یک مدت زمان کوتاه شما نباید تعداد زیادی پیام به مخاطبین خود ارسال کنید چون ممکن است که پس از مدتی دیگر پیام‌های شما را نخوانند یا حتی شماره‌ی شما را بلاک کنند. یا برعکس نباید بگذارید مدت زمان طولانی هیچ فعالیتی نداشته باشید زیرا از ذهن مخاطبین خود پاک می‌شوید و دیگر پیام‌های شما تأثیرگذار نخواهند بود.

خلاصه شما نباید حتی در کسب و کارتان با استفاده از واتساپ بیزینسی افراط و تفریط داشته باشید و همه چیز باید تعادل داشته باشد.

اشتراک گذاری این مقاله ...
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در telegram
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *